Sunday, May 8, 2011

PERSINGGAHAN YANG BERMANFAAT..

Assalamualaikum,wr.wbt.

Setinggi-tinggi rasa syukur kita panjatkan pertama-tamanya, dan selama-lamanya kepada Allah S.W.T..Selawat dan Salam buat ' Muhammad bin Abdullah ' iaitu Rasulullah S.A.W, insan yang tidak jemu membawa kita mengenal Rabb yakni ALLAH Rabbul Jalil, juga buat ahli keluarga, sahabat-sahabat baginda, dan para pejuang deen Allah.


Teman-teman yang dikasihi Allah sekalian,
Sudah lama krew HQcintaNYA tidak menulis bukan..Allah izin kami menghadapi kengkangan masing-masing untuk menulis di sini. Bagi diri ini sendiri, dua bulan yang lalu Allah telah meletakkan diri ini di suatu tempat yang jauh dari Malaysia, dan Allah izin kesemua CC yang di singgahi disana tidak membolehkan diri untuk mengakses blog ini dan juga mana-mana blog dari Malaysia.

Namun, Alhamdulillah setinggi-tinggi rasa syukur dipanjatkan kehadrat ilahi kerana Allah telah memberi diri ini peluang kembali ke tanah air tercinta dua hari yang lalu.

Puteri-puteri Kebanggan agama,
Selama melalui cuti semester yang Allah angerahkan kepada kita, moga-moga kita telah memanfaatkan cuti yang Allah anugerahkan ini dengan sebaiknya, diri ini sebenarnya tidak punya banyak masa untuk menulis catatan disini,insyaAllah seringkas yang mungkin.... sedari dulu sebenarnya hati begitu  teringinn untuk berkongsi laman-laman yang menggugah jiwa, laman ilmu yang mengisi hati, meningkatkan peribadi pastinya...

                                                             
Berikut antara laman-laman yang sangat memberi manfaat, biiznillah..

Blog-blog ini menceritakan tentang kehidupan dan bagaimana mengharunginya..iaitu mengenai masalah-masalah lazim manusia dan bagaimana manusia patut mengatasinya berlandaskan syariat Allah. Laman-laman ini sangat-sangat memberi manfaat taraf 10 bintang, namun terpulang pada kesediaan hati untuk menghadamnya ,





Blog-blog ini pula bagi saya lebih kepada kembara seorang hamba mencari Allah, juga ada diselitkan dengan ilmu-ilmu bahasa, kejuruteraan dan sebagainya :




Manakala dua blog di bawah ini adalah blog dua orang insan yang di kasihi, bait kata-kata mereka selalu menusuk hati..mencerna sanubari. Sayang kalian kerana Allah.



InsyaAllah dengan izin Allah laman-laman ini boleh menjadi salah satu cara untuk kalian mengingati ALLAH.Amin . Tak rugi untuk anda membaca bait-bait kalam dari laman-laman diatas dan lebih baik menjadi follower mereka, supaya anda tidak ketinggalan membaca setiap post baru.

Maafkan diri ini atas perkongsian yang terlalu ringkas, Semoga persinggahan kalian bermanfaat moga Allah bersama kalian..Moga Allah kasih :)

0 comments: